جلد 7، شماره 73 - ( 10-1386 )                   شماره 73 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available260. J Except Educ 2007; 7 (73)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1748-fa.html
یوسفی اصفهانی علی رضا، کرم سیما شاهرخ. بررسی حیطه های تاثیر گذار در برنامه ریزی، توسعه تربیت بدنی و ورزش کودکان و دانش آموزان استثنایی (42تا 52-6-73- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 7 (73)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1748-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2994 مشاهده)
از آنجا که وظیفه سازماندهی، تجهیز، توسعه و حمایت از فعالیت های مذکور برعهده سازمان های ذیربط دولتی، فدراسیون های ورزشی معلولان و نیز تشکیلات مردمی قرار دارد، برای دستیابی به نتایج آرمانی در این زمینه پیش از هر چیز باید اهداف تأثیرگذار و حیطه های تأثیر پذیراز تربیت بدنی و ورزش معلولان، به ویژه از پایین ترین سطوح رشد و تحول جسمی و روانی و با توجه به ویژگی ها و نیازهای هر یک از گروه های استثنایی تعیین و مشخص شود. بالا بردن سطح سلامت عمومی و تناسب اندام در معلولان جسمی ـ حرکتی ب) در بعد شناختی ، روانی و رفتاری 1) تقویت احساس خود ارزشمندی و تصویر ذهنی مثبت از خود 2) افزایش حس اعتماد به نفس و پر کردن خلاءهای ناشی از معلولیت 3) کاهش و درمان اختلال های روانی و رفتاری ج) در بعد اجتماعی 1) ایجاد فرصت های مناسب برای کسب تجربه‌های اجتماعی 2) تغییر و اصلاح نگرش های اجتماعی نسبت به معلولان 3) تقویت سازگاری اجتماعی و روحیه تعامل، همکاری و رقابت با افراد عادی ویژگی های منحصر بفرد علوم ورزشی و فعالیت‌های تربیت بدنی در این است که این مقوله علاوه برداشتن ماهیتی مستقل، در تمامی حوزه های آموزش، پرورشی و توان بخشی نقشی درهم تنیده دارد به طوری که بنابر موقعیت های متفاوت، جریان آموزش را تسهیل کرده، کارکردهای روحی و روانی و اجتماعی را جهت دهی و افزایش می دهد و همچنین در تقویت اعضا و جوارح نقشی مؤثر ایفا کرده و در نهایت منجر به کسب مهارت های زندگی در کودک و نوجوان معلول می شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تربيت بدني
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/6 | انتشار الکترونیک: 1398/11/6

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.