جلد 8، شماره 74 - ( 11-1386 )                   شماره 74 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available245. J Except Educ 2008; 8 (74)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1732-fa.html
کمیجانی مهرناز. افسردگی کودکان و نوجونان (17تا 19-3-74- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 8 (74)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1732-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2949 مشاهده)
طبق نظر متخصصان از هر 166 تولد ، یک نفر دچار درخودماندگی است. با توجه به آمار بالا، متخصصان گام های جدیدی در این زمینه برداشته‌اند و در ایران نیز اخیرا آموزش و پرورش استثنایی متولی آموزش این افراد شده و خوشبختانه توجه ویژه‌ای به وضعیت‌آموزش و درمان این دانش‌آموزان شده است. یکی از درمان های خاص در مورد این افراد کاردرمانی است. کاردرمانی ‌، درمان ماهرانه ای است که به افراد کمک می کند تا در همهی جنبه های زندگی خود به استقلال برسند. از آنجایی که افراد درخودمانده کمبودهای اساسی در مهارت های شخصی و اجتماعی مورد نیاز برای یک زندگی مستقل دارند، امروزه کاردرمانگران شیوه هایی را برای رفع این نیازها به کار می برند. نکته ی مهم دیگر در مورد درمان و آموزش این دانش آموزان، توجه به خانواده ی دانش آموز است که امروزه از مباحث مهم روز دنیاست و خانواده ی دانش آموز به عنوان عضو مؤثر گروه درمان محسوب می شود. از آن جایی که دانش آموز بیشترین وقت خود را در خانواده و در کنار افراد خانواده می گذراند، منطقی است که اولیا و نیازهای آنان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/5 | انتشار الکترونیک: 1398/11/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.