جلد 9، شماره 75 - ( 12-1386 )                   شماره 75 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available239. J Except Educ 2008; 9 (75)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1726-fa.html
طبرزدی اکرم. نشانگان آسپرگر (53تا 63-7-75- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 9 (75)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1726-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2892 مشاهده)
نشانگان آسپرگر  که فراوانی آن در جمعیت کودکان به حدود 3 کودک در هر1000 تولد می‌رسد درسال 1944 میلادی توسط هانس‌آسپرگر در بررسی چندین کودک11-6 ساله ی پسر شناسانده شد.این کودکان مشکلات مشخصی را در تعاملات اجتماعی از خود بروز می دهند. علاقهی زیاد به یکنواختی، گفت و گو بدون داشتن ارتباط درست با موضوع، علاقه به حروف یا اعداد در سنین پایین، کم عاطفگی و عدم خون گرمی در تعاملات اجتماعی، اشکال در لحن و صدا و اشکال در تنظیم خود با مقررات محیطی که در آن زندگی می کنند، از نشانه‌های بارز این کودکان است. کودکان دچار نشانگان آسپرگر غالبا هوش طبیعی دارند و علایم درخود ماندگی در آنها ضعیف‌تر است. معمولا شروع این علامت نسبت به درخودماندگی دیرتر و نتیجه‌ای که میتوان از درمان آنها گرفت، مثبت‌تر است.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/5 | انتشار الکترونیک: 1398/11/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.