جلد 2، شماره 78 - ( 3-1387 )                   شماره 78 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available216. J Except Educ 2008; 2 (78)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1703-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. روش های تربیت شنوایی: برنامه ی اربر (25تا 46-4-78- 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 2 (78)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1703-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3200 مشاهده)
ین کار می‌تواند به شکل‌ گردش علمی و از پیش طراحی شده(مثلا بازدید علمی از کارخانه‌ای نزدیک)یا فعالیتی بسیار تصادفی و پیش‌بینی نشده(بیرون رفتن از کلاس‌ هنگام زنگ تفریح،بازی در حیاط و بازگشت به‌ کلاس)باشد،که حتی ممکن است تصور شود به‌ عنوان موضوع برای تربیت شنوایی مناسب نیستند. در اینجا هدف ارتباط روان از راه گفتار نیست،بلکه تمرین‌ مهارت‌های ویژه‌ی گوش دادن است و آموزگار نیز ممکن است مایل باشد از این زمان،همزمان برای‌ افزایش اعتماد به نفس خود(به عنوان مربی شنوایی) و کودک(به عنوان یک شنونده)استفاده کند. به‌علاوه باید توضیح دهید و ثابت کنید که واج/آ/همراه‌ صدایی است که کودک در حقیقت آن صدا را در شرایط مشخص کشف کرده(سر و صدای محیطی‌ پایین،فاصله‌ی کم،صدای بلند درمانگر،کارکرد درست‌افزاره‌ی گوش دادن)و اینکه او نیز باید واکه را با صدا تولید کند در غیر این صورت افراد شنوا قادر به فهم نخواهند بود،ممکن است بخواهید روش تمرین را معکوس کنید. تمرین‌های درک شنیداری برخی کودکان با پاسخ‌های شنیداری‌شان نشان‌ می‌دهند که می‌توانند درخواست‌ها یا پرسش‌هایی‌ که از آنها می‌شود شناسایی(تکرار)کنند،با وجود این نمی‌توانند به‌طور قابل اعتمادی مفهوم همان‌ جمله‌ها را درک کنند(در انجام یا پاسخ آنچه از آنها خواسته شده،مشکل دارند).
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.