جلد 4، شماره 80 و 81 - ( 6-1387 )                   شماره 80 و 81 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available196. J Except Educ 2008; 4 (80 and 81)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1683-fa.html
باقری مرتضی، شهسواری آذر. تاثیر فعالیت های جسمی ویژه در سازگاری اجتماعی و عملکرد ادراکی - حرکتی دانش آموز کم توان ذهنی (3تا 7-1-80 تا 81 - 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 4 (80 و 81)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1683-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2940 مشاهده)
امروزه تصویرسازی ذهنی نقش مهمی در تحول شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان بازی می کند. به ویژه برای افرادی که از حوزه ی حس بینایی آسیب دیده اند و قادر به استفاده ی مطلوب از حس بینایی خود در محیط اطرافشان نیستند. بنابر اهمیت این موضوع، آشنایی افراد به ویژه آموزگاران و والدین کودکان نابینا با ماهیت تصویرسازی ذهنی و چگونگی اثربخشی و کاربرد آن در محیط زندگی فرد نابینا است که میتواند به افزایش دامنه ی شناختی و بالا بردن میزان سازگاری عاطفی، روانی کودکان نابینا در جامعه کمک کند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله سعی شده ابتدا به تعریف تصویرسازی ذهنی و سپس عوامل مؤثر در اثربخشی تصویرسازی ذهنی و سازگاری نابینایان، انواع و کاربرد تصویرسازی پرداخته و در پایان به پژوهش‌های مبتنی بر وجود تصویرسازی ذهنی در نابینایان اشاره شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/1 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.