جلد 7، شماره 84 و 85 - ( 10-1387 )                   شماره 84 و 85 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available175. J Except Educ 2008; 7 (84 and 85)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1660-fa.html
ساداتی سمیه سادات، ملتفت قوام. اختلال در خودماندگی: راهنمای عملی برای والدین و مربیان (52تا 58-5-84 تا85 -1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 7 (84 و 85)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1660-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2827 مشاهده)
در خودماندگی از جدی ترین اختلالات روان شناختی دوران کودکی است نشانه های بارز آن مشکلات ارتباطی، تعاملی اجتماعی، مشکلاتی در بازی و کاهش رغبت است. در خود ماندگی نوعی اختلال فراگیر رشد است که در نخستین سال های زندگی ( دوره کودکی) بروز می کند و علاوه بر مشکلات ذکر شده، مشکلات دیگر رشدی از قبیل انعطاف ناپذیری تفکر، مشکلات در کنار آمدن با تغییرات، تاخیر در مهارت زبانی و رفتارهای کلیشه ای را با خود به همراه دارد. در مقاله ی حاضر ضمن تعریف و توصیف اختلال و علائم آن بیشتر به بحث روی راهبردهای عملی و کاربردی برای والدین و آموزگارانه این گروه به منظور بهتر شدن وضعیت این کودکان پرداخته شده است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.