جلد 8، شماره 86 - ( 11-1387 )                   شماره 86 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available163. J Except Educ 2009; 8 (86)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1648-fa.html
حسین خان زاده فیروز جاه عباس علی، صفی خانی لیلا. سنجش و آموزش مهارت های اجتماعی (15تا 28-2- 86 -1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 8 (86)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1648-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2832 مشاهده)
یکی از اهداف اصلی آموزش کودکان دارای‌ ناتوانی‌های مختلف،کمک به سازش‌پذیری آنها در محیط های گوناگون جامعه است،و بهترین راهکار در این زمینه،آموزش مهارت‌های اجتماعی می‌باشد. آموزش مهارت‌های اجتماعی برای این کودکان باید با تهیه‌ی برنامه‌های دقیق و منظم همانند مهارت‌های‌ تحصیلی صورت گیرد.بنابراین در این مقاله ضمن بیان‌ اهمیت آموزش مهارت‌های اجتماعی،انواع مهارت‌های‌ اجتماعی مورد نیاز،روش‌های مختلف سنجش‌ مهارت‌های اجتماعی؛به تفصیل چگونگی آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی و مراحل مختلف آن مورد بحث‌ قرار گرفته و در نهایت به این رویکرد که آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی باید در تلفیق با مهارت‌های‌ تحصیلی آموزش داده شود پرداخته شده است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.