جلد 9، شماره 87 - ( 12-1387 )                   شماره 87 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., ., .. Not Available161. J Except Educ 2009; 9 (87)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1646-fa.html
امیری ابیانه هوشنگ، فاطمی سید محمد، رحمتی احمد. شاخص های انتخاب و خرید تجهیزات برای مدارس (88تا 92-10- 87 -1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 9 (87)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1646-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2952 مشاهده)
استفاده از وسایل آموزشی،کمک آموزشی، توان‌بخشی،آزمایشگاهی و کارگاهی در مراکز آموزشی‌ استثنایی-از پیش دبستانی تا دبیرستان-پیش حرفه‌ای و متوسطه‌ی حرفه‌ای،هنرستان و کار و دانش یک ضرورت‌ گریزناپذیر است و ناگزیر بخشی چشمگیر از بودجه‌ی‌ سالانه‌ی ادارات و مراکز آموزشی صرف تهیه و تأمین آنها می‌شود.معمولا این بودجه‌ها از منابع مختلف(کمک‌های‌ مردمی،سرانه‌ی عمومی،سرانه‌ی توان‌بخشی،اعتبارات‌ استانی،اعتبارات ابلاغی سازمان به صورت متمرکز....) تأمین می‌شود.اما پرسش اینجاست از میان انواع مختلف و متنوع این قبیل وسائل،چگونه باید برگزید و براساس چه‌ ضوابط و معیارهایی اقدام به خرید کرد که از یک‌سو انتخاب درستی صورت گرفته باشد و از سوی دیگر منابع‌ مالی محدود مراکز آموزشی استثنایی صرف تهیه‌ی وسایل‌ نامطمئن و خارج از ضوابط حاکم بر تولید این‌گونه‌ وسایل نشود؟ پاسخ گفتن به این پرسش اصولی و سنگینی بار مسئولیت آن به‌طور طبیعی به دوش افراد متخصص و مجرب(کارشناسان سازمان و مدیریت آموزش و پرورش‌ استثنایی استان‌ها و مدیران مراکز آموزشی)است که به‌ پشتوانه‌ی وظیفه و تجربه و دقت‌نظر خود،وسایل مورد 2lنیاز واحدهای آموزشی را از میان انبوه محصولات تولید شده در بخش خصوصی یا عمومی با آگاهی و شناخت‌ انتخاب کنند که صرف هر هزینه‌ای مقرون به صرفه بوده و به بهره‌برداری مطلوب و موردنظر بیانجامد.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.