جلد 9، شماره 87 - ( 12-1387 )                   شماره 87 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available156. J Except Educ 2009; 9 (87)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1641-fa.html
کمیجانی مهرناز. اختلال استرس پس از آسیب (47تا 52-5- 87 -1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 9 (87)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1641-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2941 مشاهده)
اختلال استرس پس از ضربه‌ (PTSD)یکی از شدیدترین و مخرب‌ترین اختلالات اضطرابی کودکان‌ می‌باشد که ممکن است عوارض نامطلوب آن به آسانی‌ قابل زدودن نباشد.سلب اعتماد کودک از تمام‌ بزرگترهای قابل اعتماد،پس‌رفت عملکرد تحصیلی و اجتماعی،ازدواج‌های ناموفق و منجر به طلاق و بروز اختلالات روان-تنی در زندگی آتیه‌ی کودک،تنها بخشی از پیامدهای این اختلال است.کودکانی که در معرض رویدادهای آسیب‌زا قرار می‌گیرند،اغلب با رفتارهای آشفته و حاکی از بیقراری واکنش نشان می‌دهند و مدام تلاش می‌کنند از یادآوری رویداد و حادثه‌ خودداری کنند.تأثیر این وقایع روی کودکان به عوامل‌ مختلفی از جمله نوع حادثه،شدت،محیطی که حادثه در آن رخ داده،تداوم و تسلسل حادثه و سنی که کودک در معرض آن قرار گرفته بستگی دارد.آگاه کردن والدین و کودکان از شرایط و موقعیت‌های خطرساز،بهترین پیشنهاد پیش‌گیرانه‌ای است که در تمام دنیا اجرا می‌شود و رسانه‌هایی چون صدا و سیما و مطبوعات نقش بسیار عمده‌ای در این زمینه دارند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.