جلد 3، شماره 91 - ( 4-1388 )                   شماره 91 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available126. J Except Educ 2009; 3 (91)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1610-fa.html
کشاورز سوسن، برقی اسماعیل. جهت گیری های آموزش و پرورش استثنایی (3تا9-1- 91-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 3 (91)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1610-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2892 مشاهده)
انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان‌ها و انجمن‌هایی که برای معلولان خدمات متنوعی ارائه‌ می‌نمایند،گامی در این زمینه است و امید می‌رود که با ایجاد این هماهنگی و همکاری‌ها،تمامی خانواده‌های‌ کودکان استثنایی بتوانند از حقوق مربوط بهره‌مند شوند و از سوی دیگر سازمان آموزش و پرورش استثنایی‌ بتواند با فراغ بال بیشتر در راستای وظیفه اصلی و اولیه‌ی‌ خویش یعنی آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای‌ نیازهای ویژه،سیاست‌گذاری‌های لازم را انجام دهد. اگرچه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حدود 71 هزار نیروی انسانی که عمدتا دارای تحصیلات‌ دانشگاهی هستند،از نیروی متخصص و کارآمدی‌ برخوردار است اما با توجه به گسترش و توسعه علوم‌ و به منظور رفع نیازهای آموزشی و توان‌بخشی‌ دانش‌آموزان استثنایی باید برنامه‌های آموزشی مستمر و منظمی تنظیم و اجراء شود. همچنین کیفیت‌ ارزشیابی انجام گرفته از عملکرد دانش‌آموزان در طول‌ فرآیند آموزشی نیز نیاز به بازنگری دارد،با توجه به‌ مخاطبان ویژه سازمان و توانمندی‌ها و محدودیت‌های‌ این گروه از دانش‌آموزان،یکی از رویکردها،گسترش‌ ارزشیابی توصیفی کیفی در نظام آموزش و پرورش‌ دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه است و تحقق این امر مستلزم زمینه‌سازی‌های لازم بوده و می‌بایست جزء اولویت‌های سیاستی سازمان مد نظر قرار گیرد. البته آموزش و پرورش استثنایی خود را موظف‌ می‌داند که به تمامی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه‌ در مدارس عادی از طریق معلمان رابط خدمات کمک‌ آموزشی ارائه نماید و این نوع از آموزش از اولویت‌های‌ سازمان محسوب شده و هم‌اکنون در کل کشور حدود 02 هزار دانش‌آموز تلفیقی و فراگیر تحت پوشش هستند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.