، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3607 مشاهده)
اختلال کمبود توجه/بیش فعالی1شایعترین اختلال رفتاری است که براساس نتایج پژوهشهای اخیر میزان آن در آمریکا در حال افزایش بوده و بهطور معمول در بیشاز 8 تا 9 درصد کودکان مشاهده میشود. امروزه متخصصان برای ارزیابی و تشخیص این اختلال روش ترکیبی را که درآن تمامی نشانهها،تاریخچه پزشکی خانواده و فرد،عملکرد کودک در خانه،مدرسه و در ارتباط با همسالان بهطور دقیق بررسی میگردد، پیشنهاد میکنند.به اعتقاد انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان آمریکا (AACAP) در صورتی کودک باید به ارزیابیهای عصب و روانشناختی معرفی گردد که در تاریخچهی پزشکی او نشانههای ADHD باید دیده شده باشد. همچنین متخصصان موثرترین شیوه برای درمان مشکلات چندگانه کودکان دارای کمبود توجه/بیش فعالی را ترکیبی از مداخلههای روانی-آموزشی،پزشکی،رفتاری،آموزش والدین و حمایت مدرسه میدانند که این شیوه به دلیل ارایه مدلهای متفاوت درمان در میان متخصصان به شیوه درمان چندالگویی مشهور است. انجمن قلب آمریکا (AHA) معتقد است پزشکان قبل از آغاز دارودرمانی یا اقدامات پزشکی دیگر بهتر است از کودک دارای ADHD نوار قلبی نیز دریافت نمایند.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
اختلالات رفتاري دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول