جلد 6، شماره 95 و 96 - ( 9-1388 )                   شماره 95 و 96 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available103. J Except Educ 2009; 6 (95 and 96)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1587-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. اختلال پردازش شنوایی (53تا58-7- 95 تا 96 -1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 6 (95 و 96)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1587-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3054 مشاهده)
برآورد می‌شود 2 تا 5 درصد کودکان سن مدرسه‌ دارای اختلال پردازش شنوایی باشند.در بیشتر کودکان علت‌شناسی زیربنایی اختلال را نمی‌توان به‌ درستی تعین نمود اختلال پردازش شنوایی اختلالی‌ ناهمگن است و شیوع آن به نسبت 2 به 1 در پسران‌ بیش از دختران است.از آنجا که اختلال پردازش‌ شنوایی اختلالی شنیداری با منشاء عصب‌زیست‌شناختی است و اشکالی در دستگاه‌ شنوایی محیطی وجود ندارد،لزوما با کاهش حساسیت‌ شنوایی همراه نیست و معمولا به صورت درجات‌ مختلفی از کاهش درک شنیداری بروز می‌کند.این‌ مقاله به اختلال پردازش شنوایی و ویژگی‌های رفتاری‌ کودکان دارای اختلال پردازش شنوایی می‌پردازد. اختلال پردازش شنوایی عبارت است از نارسایی در پردازش ادراکی اطلاعات حس شنیداری در دستگاه‌ عصبی مرکزی که ناشی از اختلال رده بالاتر زبان، شناخت‌،یا فراحس‌ نیست و به صورت عملکرد ضعف در یک یا چند فرایند شنیداری مرکزی،همراه‌ با تغییر مرتبط در فعالیت عصی زیستی (که اساس‌ این فرایندها است و موجب پتانسیل‌های برانگیخته‌ی‌ شنیداری می‌شود)بروز می‌کند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.