جلد 6، شماره 95 و 96 - ( 9-1388 )                   شماره 95 و 96 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available97. J Except Educ 2009; 6 (95 and 96)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1581-fa.html
امیری مجید. بررسی تأثیر اضطراب در کودکان دچار لکنت زبان و کودکان عادی سنین 14 - 8 ساله شهرستان شهرضا و اصفهان (3تا8-1- 95 تا 96 -1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 6 (95 و 96)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1581-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2843 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر اضطراب در کودکان دچار لکنت زبان و کودکان عادی سنین 8 تا 41 ساله شهرستان شهرضا و اصفهان انجام شده است. طرح این پژوهش توصیفی از نوع علی-مقایسه‌ای‌ بوده است و در این پژوهش با دو متغیر عمده سر و کار داریم که شامل اضطراب و لکنت زبان‌ هستند.جامعه موردنظر کودکان عادی و کودکان دچار لکنت زبان سنین 14-8 ساله می‌باشند.در راستای‌ هدف این پژوهش ابزار مورد استفاده پرسشنامه‌ی‌ اضطراب کتل می‌باشد که روی نمونه‌ی آماری‌ مشتمل بر 60آزمودنی دختر و پسر(30نفر دچار لکنت زبان و 30نفر عادی)اجرا گردید.انتخاب نمونه‌ها به‌ خاطر محدودیت در نوع پژوهش از روش نمونه‌گیری‌ هدفمند در دسترس استفاده شد.پس از جمع‌آوری‌ اطلاعات،داده‌های به دست آمده از پرسشنامه‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS تجزیه و تحلیل شده است. با توجه به نتایج آماری به دست آمده،می‌توان چنین‌ نتیجه‌گیری کرد که: طبق نتایج حاصله از آزمون‌ t مشاهده شده در سطح‌ p>%5 تفاوت معناداری بین میانگین نمرات‌ میزان اضطراب کودکان دچار لکنت زبان و کودکان‌ عادی وجود دارد.بررسی میانگین دو گروه نشان‌ می‌دهد که میزان اضطراب کودکان دچار لکنت بیشتر از کودکان عادی است.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: اختلالات گفتار و زبان
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.