جلد 7، شماره 97 - ( 10-1388 )                   شماره 97 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available84. J Except Educ 2009; 7 (97)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1567-fa.html
سعیدی ابوالفضل. کاستی های روش شناسی در پژوهش های مربوط به آموزش تلفیقی و فراگیرسازی (15تا26-2- 97-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 7 (97)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1567-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2850 مشاهده)
فراگیرسازی آموزش و پرورش همانند هر حیطه دیگر از نوآوری،در آموزش و پرورش نمی‌تواند و نباید بدون‌ شواهد تأییدکننده‌ی پژوهشی گسترش یابد.اگرچه مبانی‌ فلسفی این رویکرد منطبق بر ارزش های انسانی از جمله‌ ارزش‌های دین اسلام و حقوق بشر به نظر می‌رسد و فرض‌ شده که می‌تواند بار هیجانی معلولیت،جداسازی و ویژه‌سازی را که بر دوش کودک و خانواده قرار دارد را کاهش دهد،از هزینه‌های کلان تأسیس و اداره‌ی سامانه‌ آموزش و پرورش ویژه به نحو چشمگیری بکاهد،کیفیت‌ آموزش و پرورش را برای همه کودکان ارتقاء دهد،و اخلاق‌ و ارزش های انسانی را در میان جامعه احیا کند،باید تمامی‌ این فرضیه‌ها را در محک تجربه به اثبات رساند.در این‌ مقاله این فرضیه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و کاستی‌های‌ روش‌شناسی در پژوهش‌های مربوطه تبیین می‌شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تلفیقی فراگیر
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.