، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2850 مشاهده)
فراگیرسازی آموزش و پرورش همانند هر حیطه دیگر از نوآوری،در آموزش و پرورش نمیتواند و نباید بدون شواهد تأییدکنندهی پژوهشی گسترش یابد.اگرچه مبانی فلسفی این رویکرد منطبق بر ارزش های انسانی از جمله ارزشهای دین اسلام و حقوق بشر به نظر میرسد و فرض شده که میتواند بار هیجانی معلولیت،جداسازی و ویژهسازی را که بر دوش کودک و خانواده قرار دارد را کاهش دهد،از هزینههای کلان تأسیس و ادارهی سامانه آموزش و پرورش ویژه به نحو چشمگیری بکاهد،کیفیت آموزش و پرورش را برای همه کودکان ارتقاء دهد،و اخلاق و ارزش های انسانی را در میان جامعه احیا کند،باید تمامی این فرضیهها را در محک تجربه به اثبات رساند.در این مقاله این فرضیهها مورد بررسی قرار گرفته و کاستیهای روششناسی در پژوهشهای مربوطه تبیین میشود.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
تلفیقی فراگیر دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول