جلد 8، شماره 98 و 99 - ( 12-1388 )                   شماره 98 و 99 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available76. J Except Educ 2010; 8 (98 and 99)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1559-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. برنامه خانواده محور SKI - HI برای کودکان آسیب دیده شنوایی (31تا35-3- 98تا99-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 8 (98 و 99)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1559-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2814 مشاهده)
سن کودک در زمان تشخیص افت شنوایی بر تصمیم گیری در مورد جایگاه آموزشی کودک تاثیر می گذارد. برای نمونه، اگر کودک، خردسال است والدین ممکن است برنامه ی مرکزبنیاد یا خانه بنیاد یا آمیزه ای از هر دو را در نظر بگیرند. در برنامه ی کودک بنیاد به تعداد ساعات طراحی شده در هفته برای درمان حضور می یابد. والدین نیز ممکن است مشارکت کنند. در برنامه های خانه بنیاد، متخصص مداخله ی زود هنگام، شیرخوار را در خانه ملاقات می کند و به والدین و کودک آموزش می دهد. برنامه های خانه بنیاد به جای آموزش گروهی بر آموزش یک به یک تاکید می کنند. برنامه ی آموزشی SKI-HI4، نمونه ی عالی برنامه ی خانواده محور خانه-بنیاد در نوزادان و خردسالان آسیب دیده شنوایی است. هدف از این برنامه شناسایی زودهنگام کودکان دارای افت شنوایی، فراهم کردن برنامه خانواده محور خانه بنیاد و اطمینان از دسترسی خانواده به خدمات اضافی است. این مقاله، به جنبه های شنیداری برنامه ی SKI-HI می پردازد.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.