جلد 8، شماره 98 و 99 - ( 12-1388 )                   شماره 98 و 99 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3011 مشاهده)
در دهه های اخیر رویکردهای سنتی یادگیری با ظهور فن آوری های جدید نظیر چند رسانه ای ها، فرارسانه ها و ارتباطات از راه دور دستخوش تغییرات اساسی شده است. با امکانات شبکه ای نه تنها دانش آموزان استثنایی، بلکه والدین و مربیان آنها نیز می-توانند از آخرین اطلاعات درباره نحوه ی آموزش فرزندان خود با خبر شوند. امروزه اقدامات زیادی در بیشتر کشورها برای استفاده از فن-آوری های نوین در امر آموزش ویژه انجام شده است. فناوری کمکی تمام ابزارهای توان بخشی، سازگارانه و کمکی برای افراد دارای کم توانی های خاص را در بر می گیرد و شامل تمام مراحل انتخاب، تشخیص و استفاده ی مناسب از این ابزارهاست. کمبود کارگاه های آموزشی و همچنین عدم ترکیب فن-آوری در برنامه های درسی از نقاط ضعف برنامه ریزی و طرح درس آموزگاران مخصوصا آموزش ویژه است به طوری که کاربرد رایانه و برنامه های چند رسانه ای و هم چنین حمایت از تسهیلات دسترسی به آن باعث ارتقای کیفیت تدریس و مهارت آموزگاران در رسیدن به اهدف درست برنامه های درسی می شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: روش تدريس
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.