جلد 4، شماره 104 - ( 10-1389 )                   شماره 104 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available44. J Except Educ 2010; 4 (104)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1527-fa.html
جلیلی آبکنار سیده سمیه. آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان آسیب دیده شنوایی (66تا 72-9-104-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 4 (104)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1527-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2889 مشاهده)
انسان موجودی اجتماعی است و به همین دلیل از لحظه تولد تا آخر عمر در اجتماع به سر می برد و دائما در تعامل با انسان های دیگر می باشد. موضوع مهارتهای اجتماعی کودکان بخشی از مساله اجتماعی شدن آنان است و اجتماعی شدن جریانی است که در آن هنجارها، مهارت ها، انگیزه ها و طرز تلقی ها و رفتار فرد شکل می گیرد. مهارت های اجتماعی می تواند به عنوان مهارت های لازم برای تطبیق با نیازهای اجتماعی و نیز حفظ روابط بین فردی رضایت بخش تعریف شود. در این میان کودکان آسیب دیده شنوایی به دلیل محدودیت هایی که در برقرای ارتباط با سایر افراد جامعه دارند در تعاملات اجتماعی مناسب با همسالان و بزرگسالان در موقعیت های گوناگون دارای مشکلاتی هستند، بنابراین یکی از اهداف اصلی آموزش کودکان آسیب دیده شنوایی، کمک به سازش پذیری آنها در اجتماع است. در این مقاله به چگونگی آموزش مهارت های اجتماعی و انواع آن پرداخته می شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.