، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3406 مشاهده)
زیربنای همه یادگیری ها، زبان آموزی و کسب مهارت خواندن است. تسلط به سواد خواندن، چه از راه گفتن و شنیدن و چه از طریق خواندن و نوشتن، با به کار بردن نشانه ها و علایم زبان صورت می گیرد. پایه و اساس این مهارت ها در همان دوران کودکی و در نخستین کنش های رمزی و کلامی شکل می گیرد. یکی از حیطههایی که در کودکان ناشنوا به طور قابل ملاحظهای دچار مشکل میشود، خواندن و نوشتن است،زیرا بین توانایی خواندن و درک مطلب و میزان افت شنوایی ارتباط مستقیمی وجود دارد.در این مقاله به بررسی الگوهای خواندن و علل مرتبط با مشکلات درک خواندن ناشنوایان پرداخته شده است.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
آسیب دیده شنوایی دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول