جلد 4، شماره 104 - ( 10-1389 )                   شماره 104 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available41. J Except Educ 2010; 4 (104)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1524-fa.html
نیک خو فاطمه. بررسی الگوهای خواندن و علل مرتبط با مشکلات درک خواندن دانش آموزان ناشنوا (52تا 58-6-104-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 4 (104)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1524-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3406 مشاهده)
زیربنای همه یادگیری ها، زبان آموزی و کسب مهارت خواندن است. تسلط به سواد خواندن، چه از راه گفتن و شنیدن و چه از طریق خواندن و نوشتن، با به کار بردن نشانه ها و علایم زبان صورت می گیرد. پایه و اساس این مهارت ها در همان دوران کودکی و در نخستین کنش های رمزی و کلامی شکل می گیرد. یکی از حیطه‌هایی که در کودکان ناشنوا به طور قابل ملاحظه‌ای دچار مشکل می‌شود، خواندن و نوشتن است،زیرا بین توانایی خواندن و درک مطلب و میزان افت شنوایی ارتباط مستقیمی وجود دارد.در این مقاله به بررسی الگوهای خواندن و علل مرتبط با مشکلات درک خواندن ناشنوایان پرداخته شده است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.