جلد 5، شماره 105 - ( 11-1389 )                   شماره 105 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available28. J Except Educ. 2011; 5 (105)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1511-fa.html
خضری آناهیتا. جو حاکم بر کلاس فراگیر (60تا 64-8-105-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 5 (105)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1511-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2125 مشاهده)
کیفیت محیط کلاس تأثیر زیادی در موفقیت دانش آموزان دارد. در محیط سازنده و در کنار معلم خوب، یادگیری بهتر انجام می شود. آموزش فراگیر رویکردی مبتنی بر عادی سازی است و هدف آن آماده کردن فرد با نیازهای ویژه برای زندگی مناسب در جامعه است. در آموزش فراگیر دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در کلاس های درس عادی در کنار سایر دانش آموزان با استفاده از خدمات معلم مرجع (رابط) به عنوان تسهیل گر، مشغول به تحصیل می شوند. ایجاد جو روان شناختی برای یادگیری بهتر در نظام آموزشی فراگیرسازی شده، امر مهمی است که به منظور تحقق چنین جوی لازم است معلم به سه عامل روابط، پیشرفت فردی و حفظ نظام کلاس توجه کند. در مقاله حاضر ضمن تعریف این سه عامل، راه کـارهایی بـرای ایجاد روابط مثبت در محیط کلاس، پیشرفت فردی دانش آموزان و حفظ ساماندهی محیط کلاس ارایه می شود.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: تلفیقی فراگیر
دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.