جلد 1، شماره 107 - ( 2-1390 )                   شماره 107 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., ., .. Not Available1. J Except Educ 2011; 1 (107)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1484-fa.html
اشرف مریم، استکی مهناز، عشایری حسن. تأثیر آموزش صفحه مفهوم اعداد بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری ریاضی (6 تا 14-2-107-1390). تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 1 (107)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1484-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2936 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف تأثیر آموزش صفحه ی مفهوم اعداد (صما) بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر و پسر حساب نارسا و عادی انجام شده است. بدین منظور از بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی (پایه های سوم ، چهارم و پنجم 8 تا 11 ساله) آموزش و پرورش شهر تهران، دانش آموزان حساب نارسا در آغاز با استفاده از بازبینه (چک لیست) های تشخیصی و آزمون کی مت مورد ارزیابی قرار گرفت . نمونه مورد پژوهش 64 دانش آموز دختر و پسر حساب نارسا و عادی بود که در 4 گروه (دختر و پسر حساب نارسا گروه آزمایش ، دختر و پسر حساب نارسا گروه کنترل ، دختر و پسر عادی گروه آزمایش ، دختر و پسر عادی گروه کنترل) قرار گرفتند. پس از انجام پیش آزمون (خرده آزمون عملیات کی مت و حافظهی عددی وکسلر کودکان) گروه های آزمایش 12 جلسه 45 تا 60 دقیقه ای به مدت 3 ماه مورد آموزش قرار گرفتند. در پایان مجددا آزمون ها اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس دو راهه نشان داد که دانش آموزان حساب نارسا و عادی گروه آزمایشی در نمرات درس ریاضی پیشرفت معناداری داشتند. بنابراین، آموزش صفحه مفهوم اعداد (صما) می تواند به افزایش میزان پیشرفت ریاضی در دانش آموزان دختر و پسر حساب نارسا و عادی منجر شود.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/16 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.