1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3338 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف تأثیر آموزش صفحه ی مفهوم اعداد (صما) بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر و پسر حساب نارسا و عادی انجام شده است. بدین منظور از بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی (پایه های سوم ، چهارم و پنجم 8 تا 11 ساله) آموزش و پرورش شهر تهران، دانش آموزان حساب نارسا در آغاز با استفاده از بازبینه (چک لیست) های تشخیصی و آزمون کی مت مورد ارزیابی قرار گرفت . نمونه مورد پژوهش 64 دانش آموز دختر و پسر حساب نارسا و عادی بود که در 4 گروه (دختر و پسر حساب نارسا گروه آزمایش ، دختر و پسر حساب نارسا گروه کنترل ، دختر و پسر عادی گروه آزمایش ، دختر و پسر عادی گروه کنترل) قرار گرفتند. پس از انجام پیش آزمون (خرده آزمون عملیات کی مت و حافظهی عددی وکسلر کودکان) گروه های آزمایش 12 جلسه 45 تا 60 دقیقه ای به مدت 3 ماه مورد آموزش قرار گرفتند. در پایان مجددا آزمون ها اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس دو راهه نشان داد که دانش آموزان حساب نارسا و عادی گروه آزمایشی در نمرات درس ریاضی پیشرفت معناداری داشتند. بنابراین، آموزش صفحه مفهوم اعداد (صما) می تواند به افزایش میزان پیشرفت ریاضی در دانش آموزان دختر و پسر حساب نارسا و عادی منجر شود.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/10/16 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول