، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3034 مشاهده)
"وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش اصطلاح ها و تعاریف نه چندان دقیق، وضعیت شناخت این موضوع را با چالش های جدی مواجه ساخته است. هم اکنون مقالات منتشر شده در مجلات تخصصی ناتوانی های ویژه ی یادگیری از تنوع موضوعی برخوردار است و زمین های را برای گمانه زنی، گمانه آزمایی و طرح شیوه های درمانی و تشخیص طیف وسیعی از پژوهشگران به ویژه در حوزه های آموزش و پرورش، روانشناسی و پزشکی فراهم ساخته است. امید است، انتشار این ویژه نامه به شناخت بیشتر ناتوانی یادگیری ریاضی در میان کارشناسان و به ویژه معلمان که بیش از هر گروهی با چالش های عملی در شرایط آموزشی مواجه هستند یاری رسانده و زمینه را برای انجام پژوهش و به دنبال آن انتشار آنها در ویژه نامه های بعدی فراهم سازد."
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/10/16 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول