جلد 4، شماره 153 - ( 8-1397 )                   شماره 153 صفحات 16-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه شیراز ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (3058 مشاهده)
زمینه: هدف از پژوهش حاضر مرور مداخله‌های کاربردی و اثربخش برای کودکان و نوجوانان با اختلال سلوک بود.
روش: روش پژوهش مروری بود و شامل تعریف و مشخصه‌های اختلال سلوک، میزان شیوع، سبب‌شناسی، نمودهای رفتاری افراد با اختلال سلوک در خانه و مدرسه و درنهایت بررسی انواع راهبردهای اثربخش در زمینه بهبود اختلال سلوک بود.
نتیجه گیری: با توجه به اینکه اختلال سلوک یکی از انواع اختلال‌های رفتاری به شمار می‌آید، والدین و معلمان همواره به دنبال یافتن روش‌های کاربردی برای کاهش مشکلات کودکان و نوجوانان با اختلال سلوک هستند؛ در این پژوهش تلاش شده است تا مداخله‌هایی که در پژوهش‌های پیشین اثربخشی آنها تایید شده است، معرفی شوند. از سویی مداخله‌های گوناگونی وجود دارد که اثربخشی آنها در سایر حیطه‌های مشکلات رفتاری تایید شده‌اند که برای تعیین اثربخشی این مداخلهها در کودکان و نوجوانان با اختلال سلوک به انجام پژوهش‌های بیشتری نیاز است.
 
متن کامل [PDF 177 kb]   (368 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/1/25 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/1/25 | انتشار: 1398/1/25 | انتشار الکترونیک: 1398/1/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.