، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2591 مشاهده)
آگاهی محدود، اطلاعات غلط، فقدان مهارتهای اجتماعی اساسی، قضاوت ضعیف و اعتماد به نفس پایین به عنوان عامل افزایش آسیبپذیری این دانشآموزان در برابر HIV می باشد (بریچ و مارتی ،1995) لیکن علی رغم افزایش خطر، این دانشآموزان در برنامههای آموزشی پیشگیری از HIVغالبا همانند سایر دانشآموزان با کمیت و کیفیت یکسان قرار دارند. شاید به این علت باشد که این دانشآموزان با درجات مختلف استقلال ، در مدرسه و نیز جامعه میباشد و به سبب افزایش استقلال و عدم وابستگی ، آموزش و تدریس مهارتهای بهداشتی و آموزشی پیشگیری از ایدز متفاوت میشود. کمبود منابع و مواد درسی پیشگیری از HIV متناسب با توانمندی دانشآموزان کمتوان ذهنی دو عامل پشتیبانی کننده، درک و فهم مدیران از اهمیت مسأله و دیگر وجود مربیان بهداشت و پرستاران مدرسه میباشد . منابع مورد نیاز از آنجا که درک انتزاعی برای دانشآموزان
کم توان ذهنی وجود ندارد، روشهای مجسم و نیمه مجسم در آموزش بسیار مهم است.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
كم توان ذهني دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول