جلد 7، شماره 50 و 51 - ( 12-1384 )                   شماره 50 و 51 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available408. J Except Educ 2006; 7 (50 and 51)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1899-fa.html
رمضانی خانی زهرا. آموزش پیشگیری از «ایدز» به دانش آموزان کم توان ذهنی (57تا 58-8-50تا 51- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 7 (50 و 51)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1899-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2591 مشاهده)
آگاهی محدود، اطلاعات غلط، فقدان مهارت‌های اجتماعی اساسی، قضاوت‌ ضعیف و اعتماد به نفس پایین به عنوان عامل افزایش آسیب‌پذیری این دانش‌آموزان در برابر HIV می باشد (بریچ و مارتی ،1995) لیکن علی رغم افزایش خطر، این دانش‌آموزان در برنامه‌های آموزشی پیشگیری از HIVغالبا همانند سایر دانش‌آموزان با کمیت و کیفیت یکسان قرار دارند. شاید به این علت باشد که این دانش‌آموزان با درجات مختلف استقلال ، در مدرسه و نیز جامعه می‌باشد و به سبب افزایش استقلال و عدم وابستگی ، آموزش و تدریس مهارت‌های بهداشتی و آموزشی پیشگیری از ایدز متفاوت می‌شود. کمبود منابع و مواد درسی پیشگیری از HIV متناسب با توانمندی‌ دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی دو عامل پشتیبانی کننده‌، درک و فهم مدیران از اهمیت مسأله و دیگر وجود مربیان بهداشت و پرستاران مدرسه می‌باشد . منابع مورد نیاز از آنجا که درک انتزاعی برای دانش‌آموزان کم توان ذهنی وجود ندارد، روش‌های مجسم و نیمه مجسم در آموزش بسیار مهم است.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.