، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده: (3494 مشاهده)
زمینه: بخش یکپارچه هر برنامه جامع تربیت شنوایی ارزیابی جداگانه مهارتهای شنیداری کودک است. به علاوه، بیشتر درمانگران تمایل دارند توانایی درک شنیداری دانشآموزان خود را به شیوهی رسمیتر و یکسانتری ارزیابی کنند تا با مقایسهی این ارزیابیها بتوانند آنها را جهت فعالیتهای ارتباطی، در دستههای تازهای قرار دهند.
نتیجه گیری: در خردسالان به دلیل محدودیت رشد شناختی و اندامی، ارزیابی و مشاهده غیررسمی دارای اهمیت زیادی است. در کودکان بزرگتر، عموماً ارزیابی رسمیتر درک کلی تواناییهای گفتار امکانپذیر است. آزمونهای درک شنیداری متنوعی در دسترساند تا نیازهای خاص هر کودک به طور مناسبی برآورده شود. در این مقاله به مرور اجمالی برخی از آزمونهای ارزیابی ادراک گفتار در کودکان ناشنوا/کم شنوا (آزمون توانا، آزمون لینگ، آزمون مدرّس) پرداخته شده است.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
شنوایی شناسی دریافت: 1398/3/21 | ویرایش نهایی: 1398/9/26 | پذیرش: 1398/3/21 | انتشار: 1398/3/21 | انتشار الکترونیک: 1398/3/21
ارسال پیام به نویسنده مسئول