TY - JOUR T1 - The Effects of a Balance Exercise Program for Enhancement of Gait Function on Temporal and Spatial Gait Parameters in Young People with Intellectual Disabilities TT - اثر برنامه‌ ورزشی تعادلی بر بهبود عملکرد گام برداشتن و شاخص‌‌های زمانی و مکانی راه رفتن در نوجوانان کم‌توان‌ذهنی JF - SEO JO - SEO VL - 1 IS - 138 UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-724-fa.html Y1 - 2016 SP - 68 EP - 73 KW - Balance exercise KW - Gait KW - Intellectual disability N2 - زمینه: هدف از این پژوهش ارزیابی تاثیر برنامه‌ ورزشی تعادلی 8هفته‌ای بر شاخص‌‌های زمانی و مکانی عملکرد راه​ رفتن در کودکان کم‌توان‌ذهنی مدرسه ​ای بود. روش: به ​همین ​منظور، 40نوجوان کم‌توان‌ذهنی برای بررسی تاثیر برنامه‌های تمرینی تعادلی بر عملکرد راه​رفتن در 2گروه قرارگرفتند: (19نفر گروه آزمایش و 21نفر گروه گواه). گروه آزمایش در یک​ برنامه‌ 8هفته‌ای برنامه‌های تمرینی تعادلی شرکت​ کردند که شامل 2جلسه در یک​ هفته بود. راه​رفتن با استفاده از شاخص‌‌های زمانی و مکانی موردارزیابی قرارگرفت. یافته‌ها: یافته‌ها نشان​ دادند که برنامه‌های تمرینی تعادلی منجربه پیشرفت‌های قابل‌توجه در عملکردهای شرکت‌کننده در شاخص‌‌های زمانی و فضایی می‌شوند. نتیجه‌گیری: بنابراین، برنامه‌های تمرینی تعادلی برای بهبود عملکرد راه ​رفتن می‌تواند یک ​اقدام موثر باشد و برای بهبود تعادل و راه ​رفتن پیشنهادشود. M3 ER -