AU - ., . TI - Not Available44 PT - JOURNAL ARTICLE TA - SEO JN - SEO VO - 4 VI - 104 IP - 104 4099 - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1527-fa.html 4100 - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1527-fa.docx SO - SEO 104 AB  - انسان موجودی اجتماعی است و به همین دلیل از لحظه تولد تا آخر عمر در اجتماع به سر می برد و دائما در تعامل با انسان های دیگر می باشد. موضوع مهارتهای اجتماعی کودکان بخشی از مساله اجتماعی شدن آنان است و اجتماعی شدن جریانی است که در آن هنجارها، مهارت ها، انگیزه ها و طرز تلقی ها و رفتار فرد شکل می گیرد. مهارت های اجتماعی می تواند به عنوان مهارت های لازم برای تطبیق با نیازهای اجتماعی و نیز حفظ روابط بین فردی رضایت بخش تعریف شود. در این میان کودکان آسیب دیده شنوایی به دلیل محدودیت هایی که در برقرای ارتباط با سایر افراد جامعه دارند در تعاملات اجتماعی مناسب با همسالان و بزرگسالان در موقعیت های گوناگون دارای مشکلاتی هستند، بنابراین یکی از اهداف اصلی آموزش کودکان آسیب دیده شنوایی، کمک به سازش پذیری آنها در اجتماع است. در این مقاله به چگونگی آموزش مهارت های اجتماعی و انواع آن پرداخته می شود. CP - IRAN IN - LG - eng PB - SEO PG - 0 PT - Review Article YR - 2010