%0 Journal Article %A ., . %A ., . %A ., . %T Not Available26 %J Journal of Exceptional Education (J Except Educ) %V 5 %N 105 %U http://exceptionaleducation.ir/article-1-1509-fa.html %R %D 2011 %K Not Available, %X استفاده از فن آوری و تکنولوژی ها، یادگیری مهارت ها و محتوای اطلاعات و دانش ها را افزایش داده و به پیشرفت و رشد مهارت ها و اطلاعاتی که می تواند در دنیای واقعی مورد استفاده افراد دارای نیازهای ویژه باشد، کمک شایانی می کند و در آموزش دانش کاربردی به کودکان با نیازهای ویژه بخصوص کودکان درخودمانده نقش مهمی را عهده دار است. رایانه که جزو فن آوری های برتر می باشد وسیله ای محرک برای افزایش انگیزه و تعامل برای کودکان دارای اختلال در خودماندگی بوده و به این گونه کودکان توانایی منحصر به فردی می دهد تا با کنترل و دستکاری اجزای دیداری و شنیداری خود که بر روی زبان محاوره ای تاثیر گذار است، قادر باشند به صورت خودکار، زبان محاوره ای خود را بهبود بخشند. از این رو مقاله حاضر به بررسی نقش و اهمیت رایانه و فن آوری در عرصه ی آموزش وتوانبخشی کودکان درخودمانده می پردازد در حال حاضر یکی از حوزه های چالش بر انگیز در حیطه کودکان استثنایی بحث بکار گیری فن آوری و درمان اختلال های نافذ رشد بخصوص اختلال درخودماندگی است زیرا شرایط و بکار بردن فن آوری برای این حوزه از اختلالات روانشناختی بسیار پیچیده و ضروری می باشد. %> http://exceptionaleducation.ir/article-1-1509-fa.docx %P 0-0 %& 0 %! %9 Review Article %L A-10-1570-59 %+ %G eng %@ 1727-3145 %[ 2011