TY - JOUR T1 - Not Available232 TT - آشنایی با کاردرمانی (70تا 71-11-76 تا 77 - 1387) JF - SEO JO - SEO VL - 1 IS - 76 UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1719-fa.html Y1 - 2008 SP - 0 EP - 0 KW - Not Available N2 - اجرای آزمون تحلیل واریانس یک راهه و آزمون مقابله های شفه به سبب مزیت کاربرد در گروه های با حجم نابرابر نشان داد بین گروه آموزگاران مراکز آموزشی چند معلولتی در دو بعد فرسودگی هیجانی و نقصان تحقق شخصی با آموزگاران سایر مراکز آموزشی تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01) . و نیز بین ابعاد اقتدار دیگران از زیر مجموعه ی جنبه ی بیرونی سازه ی مسند مهارگری با بعد فرسودگی هیجانی از پدیده ی فرسودگی شغلی بین آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی تفاوت معنی داری دارد (0/01;p&lt) . همچنین در آزمون t بین آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی در بعد شخصیت زدایی تفاوت معناداری وجود داشت (0/05;p&lt)، اما فرسودگی شغلی بین آموزگاران مجرد و متأهل مراکز آموزشی استثنایی از نظر آماری معنادار نبود . تألیف جمعی نتایج این پژوهش مؤید آن است که بین گروه های نمونه ی پژوهش از نظر فرسودگی شغلی تفاوت وجود دارد و گروه آموزگاران مرکز چند معلولیتی از فرسودگی شغلی بیشتری- به ویژه در ابعاد فرسودگی هیجانی و نقصان تحقق شخصی – به نسبت سایر آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی برخوردارند . M3 ER -