RT - Journal Article T1 - Not Available228 JF - SEO YR - 2008 JO - SEO VO - 1 IS - 76 UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1715-fa.html SP - 0 EP - 0 K1 - Not Available AB - نشانگان آسپرگر اختلال رشدی در عملکرد مغز است که در گستره ی اختلالات درخودماندگی قرار دارد. ناتوانایی های دیگری که در این گستره قرار دارند ، شامل درخودماندگی و درخودماندگی با کارکرد بالا می باشند. اغلب نشانگان آسپرگر و درخودماندگی با کارکرد بالا به طور مترادف استفاده می شوند. نشانگان آسپرگر به عنوان اختلال رشدی گسترده طبقه بندی شده است، به این معنی که این اختلال بر همه ی عرصه های زندگی تاثیر می گذارد. ویژگی های اصلی این اختلال عبارتاند از : دشواری در ایجاد روابط اجتماعی، دشواری در برقراری ارتباط ، محدودیت علایق و داشتن فعالیت های محدود و تکراری در فعالیت های حرکتی بدن. در حال حاضر هیچ درمانی برای نشانگان آسپرگر وجود ندارد و بهترین درمان مطالعه شده ، مداخله های آموزشی و پزشکی است. این مداخله ها درمان درخود ماندگی نیستند، بلکه تا حدودی شرایط بهبودی را فراهم می کنند. در این مقاله به طور مختصر به بررسی ویژگی های کودکان دچار نشانگان آسپرگر و شیوه های آموزش این کودکان می پردازیم. LA eng UL http://exceptionaleducation.ir/article-1-1715-fa.html M3 ER -