AU - ., . TI - Not Available224 PT - JOURNAL ARTICLE TA - SEO JN - SEO VO - 1 VI - 76 IP - 76 4099 - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1711-fa.html 4100 - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1711-fa.docx SO - SEO 76 AB  - بر این اساس هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مهارت های تن آگاهی بر بهبود تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی است. در این راستا فرضیه ی زیر تدوین شد: آموزش مهارت های تن آگاهی بر بهبود تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی تأثیر دارد. به این معنا که آموزش مهارت های تن آگاهی به دانش آموزان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، موجب بهبود وضعیت تن انگاره ی این دانش آموزان شده است. بر این اساس، فرضیه ی پژوهش تأیید می شود و می توان نتیجه گرفت که با استفاده از آموزش راهبردهای تن آگاهی، تن انگاره ی دانش آموزان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی را می توان بهبود بخشید. بحث و نتیجه گیری هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مهارت های تن آگاهی بر بهبود تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی بود.در این پژوهش نیز با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد با آموزش مهارت های تن آگاهی که مهارتهای حرکتی نیز زیرمجموعه ی این مهارت ها است، می توان تن انگاره ی کودکان دچار اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی را بهبود بخشید تا به دنبال آن خود پنداره ی این کودکان با واقعیت منطبق شود. کاربرد پژوهش با توجه به اینکه کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در زمینه ی حرکتی مشکلاتی دارند، این مشکلات حرکتی و عملکردی بر روی تن انگاره ی آنها تأثیر منفی می گذارد و تن انگاره ی منفی باعث پایین آمدن اعتماد به نفس آنها می شود (کوین و ویگال، 2004). CP - IRAN IN - LG - eng PB - SEO PG - 0 PT - Original Article YR - 2008