TY - JOUR JF - SEO JO - J Except Educ VL - 1 IS - 76 PY - 2008 Y1 - 2008/4/01 TI - Not Available222 TT - بررسی میزان آگاهی و شناخت آموزگاران از ناتوانی های یادگیری در شهر بیرجند (3تا 9-1-76 تا 77 - 1387) N2 - آیا بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران دارای مدارک تحصیلی متفاوت (دیپلم‌، کاردانی‌، کارشناسی و بالاتر) در زمینه‌ی اختلال یادگیری‌، اختلاف معنی داری وجود دارد؟ 3. آیا بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران پایه‌های مختلف مقطع ابتدایی در زمینه ی ناتوانی یادگیری‌، اختلاف معنی داری ‌وجود دارد؟ طرح پژوهش پژوهشگر با توجه به موضوع‌، اهداف و فرضیات پژوهش‌، روش پژوهش توصیفی را انتخاب کرده و بکار برده است‌. پرسش دوم : آیا بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران دارای مدارک تحصیلی متفاوت ( دیپلم ‌، کاردانی ، کارشناسی و بالاتر ) در زمینهی ناتوانی های یادگیری‌، تفاوت معنی‌داری وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش از روش تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. F محاسبه شده (4/17) با درجات آزادی 2و 3 از F جدول در سطح0/05(3/09) بزرگتر است‌، بنابراین فرض صفر رد می شود و با 95 درصد اطمینان می‌توان نتیجه گرفت بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران دارای مدارک تحصیلی متفاوت اختلاف معنی داری وجود دارد. پرسش سوم‌: آیا بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران از ناتوانی های یادگیری و سال های خدمت آنها ‌، ارتباط معناداری وجود دارد؟ برای بررسی ارتباط متغیرها، از روش همبستگی پیرسون استفاده شد و ضریب همبستگی (0/484-) به دست آمد که ‌در سطح 0/01و 0/05 معنادار نیست. همچنین طبیعی است که بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران پایه‌های مختلف تحصیلی از ناتوانیهای یادگیری‌، تفاوت‌ معناداری وجود نداشته باشد. SP - 0 EP - 0 AU - ., . AD - KW - Not Available UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1709-fa.html ER -