@ARTICLE{., author = {., . and }, title = {Not Available70}, volume = {1}, number = {100}, abstract ={یکی از اهداف آموزش و پرورش در کشورهای در حال‌ توسعه،توجه به نیازهای دانش‌آموزانی است که به لحاظ ویژگی‌های جسمی،روانی،ذهنی،اجتماعی و رفتاری دارای‌ کم‌توانی بوده و این کم‌توانی آموزش ویژه‌ را برای این گروه‌ ضروری می‌کند.(افروز،1831.ملک‌پور،8731.)یکی از این‌ گروه‌ها دانش‌آموزان دارای رفتارهای سازش نایافته یا ناسازگار است که در یک یا چند ویژگی روانی-رفتاری‌ دچار مشکلات این گروه از دانش‌آموزان که اغلب دارای هوش‌ بهنجار هستند.اختلال بیش‌فعالی همراه با کمبود توجه‌ است. این اختلال از نظر رشدی با گستره‌ی کوتاه توجه‌ ،بیش‌فعالی‌ و تمرکز ضعیف روی تکالیف درسی و فعالیت‌های روزانه‌ مشخص شده است و دارای الگوهای رفتاری ناپایدار است‌ (نقل از هاتقی،8731).این اختلال در طبقه‌بندی انجمن آمریکایی‌ بیماری‌های روانی‌ جزء اختلالات کمبود توجه و رفتار ایذایی‌ یا اختلال حرکتی اغتشاش‌گر محسوب می‌شود.در این‌ خصوص رشد مهارت‌های حرکتی این کودکان و تأثیرپذیری‌ آن بر فرآیندهای شناختی چون تمرکز ،دقت و توجه از اهمیت خاصی برخوردار است. این مقاله در نظر دارد با استفاده از این رویکرد و تمرین‌های حرکتی در قالب حرکت درمانی‌ شرایط افزایش توجه و میزان تمرکز دانش‌آموزان‌ ADHD سنین ابتدایی را تسهیل کرده و زمینه‌ی سازگاری لازم در کلاس درس و منزل را برای آنها فراهم کند. }, URL = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-1553-fa.html}, eprint = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-1553-fa.docx}, journal = {Journal of Exceptional Education (J Except Educ)}, doi = {}, year = {2010} }