TY - JOUR JF - SEO JO - J Except Educ VL - 1 IS - 159 PY - 2020 Y1 - 2020/4/01 TI - The effect of Shaw’s Method on working memory of students with Borderline Intellectual Functioning (BIF) TT - تأثیر روش شاو (Shaw) بر حافظۀ کاری دانش‌آموزان با عملکرد هوشی مرزی N2 - زمینه: پژوهش حاضر با هدف بررسی، تأثیر روش شاو (Shaw) بر حافظۀ کاری دانش‌آموزان با عملکرد هوشی مرزی پایۀ اول دبستان انجام شد. روش: طرح پژوهش از نوع تک‌آزمودنی، با طرح خط پایۀ چندگانه (MBD ) در یک الگوی زمانی پلکانی با مرحلۀ پیگیری بود. به این منظور از بین دانش‌آموزان پایۀ اول دبستان شهر اصفهان در سال 96-95 تعداد 4 نفر به شیوۀ در دسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از مقیاس هوش کودکان وکسلر ویرایش چهارم (WISC-IV) و مصاحبۀ بالینی استفاده شد. دانش‌آموزان با عملکرد هوشی مرزی 16 جلسه (هفته‌ای یک‌جلسه به‌مدت40 دقیقه) تحت آموزش با روش شاو قرار گرفتند. داده‌های آماری با روش تحلیل دیداری بررسی شدند . یافته‌ها: نتایج درصد داده‌های ناهمپوش (PND) و درصد همپوشی داده‌ها (POD)، و تحلیل درون‌موقعیتی و بین‌موقعیتی نشان داد اثر روش شاو در بهبود حافظۀ کاری کودکان با عملکرد هوشی مرزی معنادار است. نتیجه‌گیری: روش شاو می‌تواند در کنار سایر روش‌ها برای بهبود حافظۀ کاری دانش‌آموزان با عملکرد هوشی مرزی مؤثر بوده و از آن در آموزش و توان‌بخشی چنین دانش‌آموزانی استفاده کرد. SP - 27 EP - 38 AU - adedi, ahmad AU - torabi, marzie AU - faramarzi, salar AD - KW - Borderline Intellectual Functioning KW - Working Memory KW - Shaw’s Method UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1455-fa.html ER -