AU - Barzegar Bafrooei, Kazem TI - Application of educational-therapeutic activities and strategies adjusted with needs and developmental characteristics of autistic children PT - JOURNAL ARTICLE TA - SEO JN - SEO VO - 9 VI - 122 IP - 122 4099 - http://exceptionaleducation.ir/article-1-271-fa.html 4100 - http://exceptionaleducation.ir/article-1-271-fa.pdf SO - SEO 122 AB  - اخیراً، در برخی از مدارس استثنایی ما شاهد تشکیل کلاسهای مخصوص کودکان اوتیسم هستیم. طبق بررسی هایی که ما در زمینه آموزش این کودکان به عمل آورده ایم. دریافته ایم که آموزش این دانش آموزان کاری سخت و طاقت فرساست. یکی از دغدغه های اصلی معلّمین عزیز این کلاسها این است که چگونه محیط مناسبی برای این دسته از کودکان فراهم کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند و بتوانند از بودن با این کودکان لذّت ببرند. در این نوشتار، ما سعی کرده ایم که علاوه بر تعریف و توضیح مختصر در مورد ویژگی های این دسته از کودکان، راهبردها و اقداماتی جهت کمک به معلّمین برای انطباق فعالیت های آموزشی-درمانی با ویژگی ها و نیازهای رشدی این کودکان فراهم کنیم. CP - IRAN IN - Yazd LG - eng PB - SEO PG - 40 PT - Review Article YR - 2014