RT - Journal Article T1 - The Role of Motion Games, Art and Music in Reducing Behavioral Problems in Children with Learning Disabilities JF - SEO YR - 2015 JO - SEO VO - 7 IS - 135 UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-563-fa.html SP - 52 EP - 62 K1 - Motion games K1 - Students K1 - Learning disabilities K1 - Painting K1 - Music therapy AB - زمینه: امروزه شاهد شیوع روزافزون ناتوانی‌ها و مشکلات یادگیری در بین دانش‌آموزان هستیم. این اختلال‌ها در 3دسته کلی اختلال خواندن، اختلال ریاضی و اختلال نوشتاری قابل‌تقسیم هستند که بر عملکرد تحصیلی و اجتماعی دانش‌آموزان تاثیرگذارند. به دلیل این­که دانش‌آموزان به‌عنوان منابع انسانی و قشر کارآمد جامعه نقش بسزایی در آینده هر کشور بازی­می‌کنند، آشکار است تا چه اندازه لزوم دستیابی به روش‌هایی برای کاهش مشکلات رفتاری و تحصیلی در آن‌ها ضروری به­ نظرمی‌رسد. در پژوهش حاضر از بین روش‌های درمانی موجود به‌طور اختصار بازی‌های حرکتی، نقاشی و موسیقی مورد بررسی قرارگرفته‌اند. بررسی‌ها نشان­داد بازی‌های حرکتی ریتمیک در بهبود عملکرد آزمودنی‌ها و کاهش این نوع مشکلات موثر است. این بازی‌ها سبب افزایش مهارت حل مسئله، برنامه‌ریزی و مهارت سازمان‌دهی رفتاری ـ هیجانی در کودکان با مشکلات یادگیری می‌شد. نتیجه‌گیری: با توجه به این­که نتایج نشان­داده­بود استفاده از نقاشی می‌تواند نقش موثری در کاهش مشکلات رفتاری کودکان دارای مشکلات یادگیری ازجمله پرخاشگری داشته­باشد. باید معلمان و والدین در جریان سودمندی این نوع درمان که به­طور تقریبی برای همه کم‌هزینه و امکانپذیر است، قراربگیرند و برای استفاده از آن آموزش‌ها و تشویق‌های لازم را دریافت­ کنند. LA eng UL http://exceptionaleducation.ir/article-1-563-fa.html M3 ER -