جلد 6، شماره 143 - ( بهمن و اسفند 1395 )                   شماره 143 صفحات 71-74 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hemati Alamdarloo G, moulaee A. Reverse Inclusion for Sstudents with Disability. Exceptional Education. 2017; 6 (143) :71-74
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-973-fa.html
همتی علمدارلو قربان، مولایی علی ضامن. فراگیرسازی معکوس برای دانش‌آموزان با ناتوانی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 6 (143) :71-74

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-973-fa.html


1- دانشیار دانشگاه شیراز ، ghemati@shirazu.ac.ir
2- دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز
چکیده:   (597 مشاهده)

زمینه: یکی از راه‌های تحصیل در محیط با کمترین محدودیت برای دانش‌آموزان با ناتوانی شرکت در طرح آموزش فراگیر است و یکی از انواع روش‌های فراگیرسازی پاره‌وقت، روش فراگیرسازی معکوس است. روش فراگیرسازی معکوس به این صورت است که دانش‌آموزان عادی گاهی اوقات در کنار دانش‌آموزان با ناتوانی قرار می‌گیرند تا از طریق تعامل تحصیلی و غیرتحصیلی بین آن‌ها، به یکدیگر در درک وکنار آمدن با نیازهای همدیگر کمک کنند.

نتیجه‌گیری: در این مقاله پس از ارایه مقدمه‌ای کوتاه، به تعریف و بیان ضرورت و اهمیت فراگیرسازی معکوس پرداخته، سپس مزایای فراگیرسازی معکوس، روش‌ها و فنون موثر برای موفقیت فراگیرسازی معکوس و چالش‌های روش فراگیرسازی معکوس ارایه شده و در پایان نتیجه‌گیری صورت گرفته است.

متن کامل [PDF 244 kb]   (256 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۵/۷/۱۴ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۶/۵/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۵/۱۲/۹

ارسال پیام به نویسنده مسئول