جلد 4، شماره 132 - ( تیر 1394 )                   شماره 132 صفحات 38-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khani mouslo M, zareian S. Comparing Life Satisfaction in Students with and without Visually Impairment. J Except Educ 2015; 4 (132) :33-38
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-533-fa.html
خانی موصلو محمود، زارعیان ساناز. مقایسه میزان رضایت از زندگی دانش‌آموزان با و بدون آسیب بینایی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1394; 4 (132) :33-38

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-533-fa.html


1- دانشگاه شیراز ، mahmoudkhani1366@yahoo.com
2- دانشگاه شیراز
چکیده:   (4815 مشاهده)

زمینه: هدف پژوهش حاضر مقایسه میزان رضایت از زندگی دانش‌آموزان با و بدون آسیب بینایی بود.

روش: نمونه پژوهش 120 (56 پسر و 64 دختر) دانش‌آموز مدارس تلفیقی مقطع راهنمایی و دبیرستان در سال تحصیلی 91-1390 در شهر شیراز بود که 60 دانش‌آموز آسیب دیده بینایی و 60 دانش‌آموز بدون آسیب بینایی را شامل می‌شد. به‌منظور گردآوری داده‌ها از مقیاس چندگانه رضایت از زندگی (هیوبنر، 2001) استفاده شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون تی مستقل انجام شد.

یافته‌ها: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که 2 گروه دانش‌آموزان با و بدون آسیب بینایی در هیچ‌یک از مولفه‌های رضایت از زندگی (خانواده، دوستان، مدرسه، محل زندگی و خود) و کل رضایت از زندگی تفاوت معناداری ندارند. یافته‌ها همچنین نشان داد که میزان رضایت از زندگی در دو جنس یکسان است.

متن کامل [PDF 240 kb]   (1487 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/10/26 | ویرایش نهایی: 1394/8/13 | پذیرش: 1394/6/25 | انتشار: 1394/8/6 | انتشار الکترونیک: 1394/8/6

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.