جلد 1، شماره 109 - ( 2-1391 )                   شماره 109 صفحات 45-36 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
چکیده:   (10591 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف ارایه شاخص­های تشخیصی اختلال یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر، با استفاده از روش مروری منابع مربوط به اختلال یادگیری در ایران و جهان را مورد بررسی قرار داد و 6 شاخص تشخیصی را برای اختلال یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر معرفی نمود. نتایج نشان داد که رایج­ترین الگوی عملکرد کودکان دارای اختلال یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر وشاخص­های تشخیصی مورد استفاده در جهت تشخیص اختلال یادگیری عبارتند از:

!supportLists]-->1. داشتن هوشبهر طبیعی در مقیاس ویسک ـ آر

!supportLists]-->2. وجود تفاوت معنادار بین هوشبهر کلامی و غیرکلامی در مقیاس ویسک ـ آر

!supportLists]-->3. وجود تفاوت معنادار بین نمره  آزمودنی در خرده مقیاس های کلامی و غیرکلامی، با میانگین نمره ی وی در کل هر مقیاس به طور جداگانه.

!supportLists]-->4. وجود تفاوت معنادار بین نمرات آزمودنی در خرده آزمون­ها

!supportLists]-->5. ضعف عملکرد در نیمرخ اسید( ACID)

!supportLists]-->6. ضعف عملکرد در عامل توالی و دانش اکتسابی  باناتاین و عامل رهایی از حواسپرتی وکسلر

متن کامل [PDF 1389 kb]   (17083 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/10/14 | ویرایش نهایی: 1393/10/14 | پذیرش: 1393/10/14 | انتشار: 1393/10/14 | انتشار الکترونیک: 1393/10/14

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.