هدف از این مقاله، مرور تحول رویکردهای برنامه درسی دانش آموزان
کم توان ذهنی یا به عبارت دیگر ناتوان هوشی در سطح جهانی است. از آنجایی که محتوای برنامه درسی و چگونگی ارائه آن یکی از راه های بهبود آموزش و پرورش دانش آموزان
کم توان ذهنی است، همگامی با تحول رویکردهای برنامه درسی در سطح جهانی بسیار ضروری است. در واقع کشورهای پیشرفته دنیا با تغییر رویکردهای خود در برنامه درسی دانش آموزان
کم توان ذهنی به دنبال راههای بهتر، جهت آماده سازی آنها برای زندگی مستقل در محیط های با کمترین محدودیت هستند. در این مقاله رویکردهای برنامه درسی دانش آموزان
کم توان ذهنی و مزایا و معایب هر رویکرد مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه این پژوهش مروری نشان داد که جدیدترین رویکرد در برنامه درسی دانش آموزان
کم توان ذهنی ، رویکرد دسترسی به برنامه درسی عمومی است که اتخاذ این رویکرد با فراهم کردن شرایط و امکانات و تمهیدات لازم برای اجرای آن به بهترین شکل، دانش آموزان
کم توان ذهنی را برای زندگی مستقل در محیطهای با کمترین محدودیت آماده میکند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1393/6/29 | ویرایش نهایی: 1393/9/23 | پذیرش: 1393/6/29 | انتشار: 1393/6/29 | انتشار الکترونیک: 1393/6/29