جلد 5، شماره 113 - ( 10-1391 )                   شماره 113 صفحات 67-56 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimi Vahid F, Eskandari Z, Asgharpoorbasim P. Educational and Rehabilitional Approaches for Hard of Hearing children. J Except Educ 2012; 5 (113) :56-67
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-379-fa.html
کریمی وحید فهیمه، اسکندری زهرا، اصغرپوربسیم پریسا. رویکردهای آموزشی و توان‌بخشی در کودکان کم شنوا. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 5 (113) :56-67

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-379-fa.html


1- دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی
چکیده:   (5403 مشاهده)
در این مقاله به صورت مروری رویکردهای آموزشی و توان‌بخشی کم شنوایان مورد بررسی قرار گرفته است. رویکردهای آموزشی و توان‌بخشی بین دو طیف روش های کاملاً دیداری و روش‌های کاملاً شنیداری قرار دارند که با توجه به سازگاری با شرایط کودک و نیازهای او انتخاب می‌شوند. همه تلاش‌ها بر آن است که کودک کم شنوا در سطوح علمی هم‌سطح کودکان عادی باشد. برای دست‌یابی به این هدف باید خدمات مناسب در اختیار کودک و خانواده قرار گیرد و روش ارتباطی مناسبی برای کودک انتخاب شود. همه رویکردها موجود، خوب هستند، اما هیچ رویکرد واحدی برای همه کودکان کارایی ندارد.
متن کامل [PDF 191 kb]   (5320 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/6/26 | ویرایش نهایی: 1393/10/3 | پذیرش: 1393/6/26 | انتشار: 1393/6/26 | انتشار الکترونیک: 1393/6/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.