1- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
چکیده: (5403 مشاهده)
در این مقاله به صورت مروری رویکردهای آموزشی و توانبخشی کم شنوایان مورد بررسی قرار گرفته است. رویکردهای آموزشی و توانبخشی بین دو طیف روش های کاملاً دیداری و روشهای کاملاً شنیداری قرار دارند که با توجه به سازگاری با شرایط کودک و نیازهای او انتخاب میشوند. همه تلاشها بر آن است که کودک کم شنوا در سطوح علمی همسطح کودکان عادی باشد. برای دستیابی به این هدف باید خدمات مناسب در اختیار کودک و خانواده قرار گیرد و روش ارتباطی مناسبی برای کودک انتخاب شود. همه رویکردها موجود، خوب هستند، اما هیچ رویکرد واحدی برای همه کودکان کارایی ندارد.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1393/6/26 | ویرایش نهایی: 1393/10/3 | پذیرش: 1393/6/26 | انتشار: 1393/6/26 | انتشار الکترونیک: 1393/6/26