جلد 1، شماره 114 - ( 1-1392 )                   شماره 114 صفحات 41-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parand A. Teaching Children Suffering from Attention Deficit Disorder and Hyperactivity: Methods and Challenges. J Except Educ 2013; 1 (114) :38-41
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-370-fa.html
پرند اکرم. آموزش کودکان دارای نارسایی توجه/بیش‌فعالی: راهبردها و چالش‌ها. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 1 (114) :38-41

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-370-fa.html


دانشگاه تهران
چکیده:   (8331 مشاهده)
از میان کودکان دارای اختلال، کودکان مبتلا به نارسایی توجه/بیش‌فعالی بیشترین مشکلات را در کارکردهای تحصیلی دارند. این کودکان به دلیل ضعف در کارکردهای اجرایی و مشکلات رفتاری در توجه و تمرکز بر مطالب درسی، انجام تکالیف درسی، رعایت قوانین و مقررات مدرسه و کلاس و سازگاری با هم کلاسی‌ها با مشکلات جدی مواجهند. این مسائل علاوه بر کارکردهای خانوادگی و تحصیلی بر خودپنداره و اعتماد به نفس آنان تاثیر منفی بر جای می‌گذارد و کودکان مبتلا را در چرخه‌ای از روابط منفی گرفتار می‌کند. اغلب این کودکان مشکل هوشی ندارند و باید در مدارس عادی جایدهی شوند و محیط کلاس و برنامه های آموزشی باید با توجه به نیازهای ویژه آنان انطباق داده شود. از آنجایی که کودکان ساعات زیادی را در مدرسه سپری می‌کنند، لازم است معلمان و سایر کارکنان مدرسه نسبت به ویژگی‌های این اختلال، مدیریت رفتار این کودکان در کلاس و شیوه‌های آموزش آنان شناخت کسب کنند و به این کودکان کمک کنند تا بیشترین بهره را از محیط آموزشی ببرند. به دلیل اهمیت این مسئله پژوهش حاضر با هدف ارائه راهبردهای آموزشی مناسب و روش‌های انطباق برنامه و محیط کلاس صورت گرفته است. این پژوهش مروری است و داده های آن با استفاده از مطالعه پیشینه نظری و پژوهش‌های انجام شده گردآوری شده است.
متن کامل [PDF 123 kb]   (1401 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/6/25 | ویرایش نهایی: 1393/9/26 | پذیرش: 1393/6/25 | انتشار: 1393/6/25 | انتشار الکترونیک: 1393/6/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.