جلد 1، شماره 1 - ( 2-1380 )                   شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2308 مشاهده)
برای پیشرفت و توسعه درهر کاری ایجاد تغییر و تحول در آن سیستم امری ضروری است. باتوجه به‌ پیشرفت دنیا از نظر علم و تکنولوژی که خود اهداف جدیدی را به دنبال دارد،لزوم تغییراتچ‌ اساسی در محتوای کتاب‌های درسی نظام آموزشی‌ و به تبع آن کتاب‌های درسی کودکان استثنایی‌ به چشم می‌خورد و این معضلی بود که سالها تمامی‌ دست‌اندرکاران آموزش استثنایی را رنج می‌داد، و هرروز لزوم این تغییرات بیشتر نمایان می‌شد زیرا در جامعهء امروز باتوجه به پیشرفت علوم‌ روانشناختی و تکنولوژی جدید و راهکارهای‌ گوناگون در امر یادگیری و باتوجه به اهمیت‌ توانایی‌های فردی،کتاب‌های قدیم دیگر جوابگوی نیازهای علمی و اجتماعی کودکان‌ استثنایی نیست. » آیا زمان آن نرسیده است که برای دوری از شیوه‌های آموزش مستقیم و غیر فعال و به منظور تربیت جامع و کامل کودکان بخصوص کودکان‌ استثنایی،نگرش‌ها،اهداف،محتوا و روشهای‌ آموزشی خود را بر این اساس بازنگری کنیم؟ اغلب ما به مرسومات و محفوظات کلیشه‌ای که‌ ابزارهای زندگی روزمرهء ما هستند عادت کرده‌ایم‌ و بسیار مشکل است اگر بخواهیم از مرز بدیهیات و عادات آموخته شده فراتر رویم. کتاب‌های درسی را در یادگیری و تقویت نگرشها و ارزشهای اجتماعی ابزارهای مهمی به‌شمار می‌آیند نقش کتاب درسی این نیست که به افراد تعلیم دهد که در آینده چه باید بکنند تا برای‌ اجتماع سودمند باشند،بلکه آن‌ها را بیدار و هشیار می‌سازد تا به مسایل اجتماع توجه کنند و از این‌که‌ در این مسائل اظهارنظر کنند به خود ببالند و از این گشته می‌تواند در شخص این اعتماد را پرورش دهد که او نیز قادر است در تصمیمات‌ مهم مؤثر باشد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/12/2 | پذیرش: 1398/12/3 | انتشار: 1398/12/3 | انتشار الکترونیک: 1398/12/3

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.