، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2832 مشاهده)
در این تعریف چنین میخوانیم: اصطلاح ناتوانی یادگیری ویژه، یعنی کودکانی که در یک یا چند فرآیند اساسی روانشناختی مرتبط با درک یا استفاده از زبان ، گفتار یا نوشتار، دارای اختلالی هستند که ممکن است نمودهای آن به صورت ناتوانیهایی در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن ،هجی کردن یا انجام تمرینهای ریاضی جلوه نماید. در صورتی که ارزیابی در مدرسه صورت گیرد، گام اول در این فرآیند انجام یک سری(مجموعه) آزمون هایی است که نشان میدهد آیا کودک نیاز به ارزیابیهای کامل تری در راستای مشکل خود دارد یا خیر؟ نوعا کل آزمون تشخیص مقدماتی بیشتر از 3 تا 4 ساعت طول نمیکشد و تخمینی از میزان توانایی کودک همراه با موفقیت های او را در حوزه مرتبط به دست میدهد. و یا مثلا یک کودک با استعداد که دارای ناتوانی یادگیری در محاسبات ریاضی است، ممکن است از مهارت خوبی در مفهوم پردازی در ریاضیات برخوردار باشد(مثلا درک درستی از مفهوم ارزش افزوده دارد) و همچنین ممکن است بتواند این درک مفهومی را درفعالیتهای روزمره; ریاضی از قبیل مفاهیم زمان، پول، خواندن نمودارها، جداول و ارقام و استفاده بهینه از مهارت های تخمینی به کار برد. والدین کودکان با استعداد باید نسبت به گسترش ناتوانی یادگیری و اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و خدمات مربوط به آن آگاه بوده و مصرانه مشکل کودکان خود را پیگیری کنند تا از خدمات و حقوقی که در قوانین فدرال برای آنها پیش بینی شده، برخوردار شوند.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/10 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول