جلد 7، شماره 73 - ( 10-1386 )                   شماره 73 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available261. J Except Educ 2007; 7 (73)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1749-fa.html
آزمون جواد. تلفیق درس تربیت بدنی با سایر مواد درسی در مدارس ابتدایی دانش آموزان استثنایی (53تا 57-7-73- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 7 (73)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1749-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2915 مشاهده)
هدف از این پژوهش بررسی تفاوت بین نابهنجاری‌های جسمانی (پشت‌کج، پشت‌گرد، پشت‌گود، پای پرانتزی، پای ضربدری، کف پای صاف) در دانش‌آموزان پسر و دختر دوره راهنمایی مدارس استثنایی استان کردستان می‌باشد. این پژوهش که از نوع علی و پس از وقوع است به صورت میدانی به تجزیه و تحلیل نتایج می‌پردازد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان استثنایی پسر و دختر دوره راهنمایی استان کردستان در سال تحصیلی 84-83 می باشد. نمونه پژوهش حدود 35 درصد کل جامعه پژوهش ، به تعداد 120 نفر(60 دختر و 60 پسر) با دامنه سنی 18-11 سال است که به صورت تصادفی انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند.اطلاعات مورد نیاز توسط معاینه نابهنجاری‌های جسمی و آزمون نیویورک جمع‌آوری گردیده است. پس از استخراج نتایج و با استفاده از آزمون t مستقل تفاوت معنی‌داری در پشت گرد، پای پرانتزی، پای ضربدری بین دانش‌آموزان پسر و دختر مشاهده شد ( 05/0 p= ).5/73 درصد از دانش‌آموزان دارای نابهنجاری جسمی بودند که 3/28 درصد در اندام فوقانی، 35 درصد در اندام تحتانی و 11/30 درصد در هر دو قسمت دارای نابهنجاری جسمی گزارش شده است. بیشترین نابهنجاری در اندام فوقانی مربوط به عارضه پشت گود با 19/37 درصد و در اندام تحتانی عارضه پای پرانتزی با 14/54 درصد بوده است.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: تربيت بدني
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/6 | انتشار الکترونیک: 1398/11/6

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.