جلد 9، شماره 75 - ( 12-1386 )                   شماره 75 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available240. J Except Educ 2008; 9 (75)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1727-fa.html
سلیمانی حمیده. آموزش والدین کودکان دچار اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (64تا 72-8-75- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 9 (75)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1727-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2847 مشاهده)
برای آموزش این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد می شود: * رویه ی خود را با سن و میزان بلوغ کودک متناسب کنید. برای آموزش این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد می‌شود: *به کودک خود بگویید که‌کدام صفات او را می‌پسندید. ولی به این نکته توجه داشته باشید که همیشه از جملات متنوعی برای این کار استفاده کنید، زیرا کودک بعد از مدتی از جملات تکراری خسته می‌شود(گاربر، به نقل از خزعلی و همکاران، 1385). برای آموزش این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد می‌شود: * فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که کودک قادر به انجام آنها باشد. از آنجا که گاهی تنبیه به عنوان یک روش مدیریتی لازم می‌شود، این پرسش شکل می‌گیرد که چه‌وقت و چگونه می‌توانیم از تنبیه استفاده کنیم؟ برای این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد می‌شود: * کودک را از موقعیتی که رفتار نامناسب در آن رخ می‌دهد ، دور کنید. برای این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد می‌شود: * از پزشک در مورد رژیم غذایی مناسب کودک خود اطلاعات کسب کنید. * از یک گزارش هفتگی برای مشخص کردن مصرف دارو استفاده کنید و گزارش کامل شده را هنگام ملاقات به پزشک بگویید تا وی بتواند میزان واکنش دارو را مشخص نماید و دربارهی هر نوع ﺗﺄثیر جانبی به شما کمک کند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/5 | انتشار الکترونیک: 1398/11/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.