، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3429 مشاهده)
عیار تشخیص DSM-IV اختلال یادگیری را این گونه تعریف میکند: مهارت نوشتاری که بهطور قابل توجهی پایینتر از حد مورد انتظار با پیشرفت تحصیلی کودک است. واژه ی ناتوانی یادگیری از قانون دولتی 142-94 سرچشمه گرفته که معلولیت جسمانی کودک را به عنوان اختلال در فهم یا کاربرد زبان معرفی می کند که منجر به عملکرد تحصیلی خاص اختلالات نوشتاری می شود. مثل همهی مشکلات یادگیری، تمایز قائل شدن بین موقعیتهایی لازم است که در آن کودکانی که در نوشتن مشکل دارند، اختلالات پزشکی، رشدی ، فیزیکی یا جسمی، کمبود موقعیت های آموزشی ، محرومیتهای محیطی، یا تفاوتهای فرهنگی(مثل یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) دیگری دارند که ممکن است به عدم پیشرفت کودک در نوشتن کمک کند. تشخیص پزشکی اختلال یادگیری شاید برای تعیین صلاحیت افراد واجد شرایط خدمات آموزش ویژه کافی باشد یا نباشد که به اختلاف بین هوش و پیشرفت تحصیلی مورد استفاده برای تشخیص و مدرسهی منطقه بستگی دارد . شوراهای آموزش ویژه عموما اختلال یادگیری کودکان را با بکار بردن فرمول ویژهی متفاوت برای اختلاف بین نمرههای آزمون پیشرفت تحصیلی و هوشی دانشآموزان در مدرسه منطقهشان ، تعیین میکنند. این برنامه ممکن است شامل یک برنامهی درسی طراحی شده و روشهای ارزیابی و آموزشی برای بهبود مسایل نوشتاری و دیگر مشکلات یادگیری باشد.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/5 | انتشار الکترونیک: 1398/11/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول