، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2791 مشاهده)
آیا بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران دارای مدارک تحصیلی متفاوت (دیپلم، کاردانی، کارشناسی و بالاتر) در زمینهی اختلال یادگیری، اختلاف معنی داری وجود دارد؟ 3. آیا بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران پایههای مختلف مقطع ابتدایی در زمینه ی ناتوانی یادگیری، اختلاف معنی داری وجود دارد؟ طرح پژوهش پژوهشگر با توجه به موضوع، اهداف و فرضیات پژوهش، روش پژوهش توصیفی را انتخاب کرده و بکار برده است. پرسش دوم : آیا بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران دارای مدارک تحصیلی متفاوت ( دیپلم ، کاردانی ، کارشناسی و بالاتر ) در زمینهی ناتوانی های یادگیری، تفاوت معنیداری وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش از روش تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. F محاسبه شده (4/17) با درجات آزادی 2و 3 از F جدول در سطح0/05(3/09) بزرگتر است، بنابراین فرض صفر رد می شود و با 95 درصد اطمینان میتوان نتیجه گرفت بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران دارای مدارک تحصیلی متفاوت اختلاف معنی داری وجود دارد. پرسش سوم: آیا بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران از ناتوانی های یادگیری و سال های خدمت آنها ، ارتباط معناداری وجود دارد؟ برای بررسی ارتباط متغیرها، از روش همبستگی پیرسون استفاده شد و ضریب همبستگی (0/484-) به دست آمد که در سطح 0/01و 0/05 معنادار نیست. همچنین طبیعی است که بین میزان آگاهی و شناخت آموزگاران پایههای مختلف تحصیلی از ناتوانیهای یادگیری، تفاوت معناداری وجود نداشته باشد.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2