جلد 3، شماره 79 - ( 4-1387 )                   شماره 79 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available209. J Except Educ 2008; 3 (79)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1696-fa.html
سواری کریم. بررسی اختلال املا و روش های درمان آن (36تا 45-4-79- 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 3 (79)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1696-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3285 مشاهده)
در این مقاله اختلال املا و شیوه‌های درمان آن‌ مورد بررسی قرار گرفته است.یکی از اختلال‌های‌ یادگیری شایع در بین دانش‌آموزان،اختلال‌ املاء است.اینکه چرا برخی از افراد به این اختلال‌ مبتلا می‌شوند،دلایل زیادی از جمله:اختلال‌های‌ کنترل حرکتی،اختلال‌های ادراک بصری، اختلال‌های حافظه بصری،عدم دقت و توجه،ضعف‌ مهارت‌های حرکتی،اختلال در ادراک بینایی‌ حروف و کلمات،ضعف حافظه بینایی و شنوایی، دشواری در انتقال اطلاعات از یک کانال حسی به‌ کانال دیگر،انتزاعی بودن مطلب و...مؤثرند.برای‌ درمان اختلال املاء از روش‌های مداخله‌های‌ پزشکی-دارویی و مداخله‌های روان‌شناختی- تربیتی استفاده می‌شود.راهبردهای آموزشی نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.