توسعهی حرفهای فرآیند پویایی است که افراد را در ارزیابی مستمر،تجزیه و تحلیل و ترکیب اطلاعات پیرامون بازار کار و خود درگیر میکند. اگرچه به علت تفاوتهای فردی و شرایط زندگی دانشآموزان
کم توان ذهنی نمیتوان رابطهی معنی داری میان فعالیتهای توسعهی حرفهای و نتائج اشتغال در بزرگسالی برقرار کرد اما پژوهشها حاکی از آن است که اشتغال آینده،عزت نفس،استقلال و امنیت شغلی دانشآموزان
کم توان ذهنی بهطور معناداری با اجرای برنامه آموزش شغلی در مدرسه و فعالیتهای حرفهای مرتبط است.این مقاله به تأثیر عملکرد درست عوامل اجرایی و آموزشی مدارس اشاره دارد.امیدواریم این نوشتار تا حدودی نظرها را نسبت به هدفهای مهم مهارتهای حرفهای کودکان
کم توان ذهنی تغییر دهد.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
كم توان ذهني دریافت: 1398/11/1 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول